onsdag 13 februari 2008

Avbrott

Oj vilken konstig dag det har varit... Strömmen gick i natt vilket innebar att det var beckmörkt i alla rum utom två i vår lägenhet och i hela trappen när vi vaknade. Andreas ringde Eon men enskilda lägenhetsinnehavare kan tydligen inte göra en felanmälan utan det måste gå genom fastighetsskötaren... Så det blev till att duscha i skenet av stearinljus och sen bege oss till jobb/arbetsförmedlingen. När jag kom tillbaka stod det en elektrikerbil utanför huset så jag tänkte att nu löser det sig snart. Då var klockan tio. Vid elva släcktes resten av lägenheten också ner och först efter halv fyra kom allt igång igen, efter att de grävt ett stort hål i trottoaren. Snacka om att man känner sig handikappad utan ström - man använder ju el till allt. Det jag var mest orolig för var dock maten i frysen men jag kollade och den verkar ha klarat sig bra :)

Nu ska jag försöka få något gjort...

Inga kommentarer: