tisdag 22 juni 2010

Tårtkalas

I lördags fyllde pappa år men då cyklade han runt Vättern så tårtkalaset fick vänta till dagen efter. Hemma hos oss är det alltid pappa som bakar tårtan och den som fyller år väljer vilken. Nu tyckte brorsan och jag att det var hög tid att vi bakade en tårta till pappa och det blev den som vi tror är hans favorit, nämligen schwarzvaldtårta. Till det hade vi jordgubbar och ananas för att friska upp lite. Mums! Ett litet kort knåpade jag också ihop till pappsen.

I söndags fyllde min kusin hela 10 år och jag kom ihåg att skicka ett kort till honom också :)
Imorgon ska jag åka hem till föräldrarna och sortera bland alla mina gamla saker som ännu inte flyttat med mig söderut. Blir nog en intressant nostalgitripp :)

2 kommentarer:

chili sa...

åh det ser ut o va en mycket god tårta!:)

Marie - Med mina händer... sa...

Åh! Här läskar du med både tårta och fina kort! Skulle nästan vilja äta upp alltihop, sådana godbitar de är. :D

Hoppas det gick bra med af och du känner att du har kontroll igen.
Ha en fin sommardag idag, njuuuut av värmen.
Kram!