fredag 17 december 2010

Långlördag :)

Förra lördagen var vi hos Marie och Robert. Dagen började med en besvikelse, snön smälte bort i en rasande fart. Jag som hade laddat för säsongens första pulkaåkning. Men det blev förstås en riktig toppendag ändå, som alltid med de fina vännerna! Jag hade med mig en färgglad och ganska försenad födelsedagspresent till Marie.
Barnen dekorerade pepparkakshus med koncentrationen på topp. När jag blir stor vill jag också ha en regnbåge på taket!
Marie trollade fram en vintrig och vacker bordsdukning. Jag blir lika imponerad varje gång - det är definitivt något jag skulle vilja försöka lära mig.
Grabbarna förser oss alltid med god mat men den här gången överträffade de nästan sig själva. Vi bjöds på en smaskig vietnamesisk kycklinggryta och till det en risblandning med något omelettliknande i.
Förste ljuständare T såg till att höja mysfaktorn.
Efter maten gav vi oss på att göra en färgglad variant av Mozartkulor.
A gjorde riktiga specialare, som den här söta filuren till exempel.
När barnen gått och lagt sig tog Marie fram sin present och vi försökte oss på att göra gumpaste-blommor. Väldigt pilligt var det men med lite övning kan man nog få till riktigt fina saker.
Jag tyckte våra försök till äppleblommor påminde lite om näckrosor där de låg och guppade på det mörka bordet.
Vi brukar envist ignorera att även de bästa dagarna har ett slut, så också denna gången. Klockan var nog närmare halv fem innan jag kom i säng. Tiden går fort när man har roligt!

2 kommentarer:

Anna sa...

Grattis och välkommen i gänget!

Julkramen Anna

Marie/Mison sa...

Trevligt att vi ska bli kollegor på fler ställen! God Jul & Gott Nytt År!