tisdag 29 november 2011

Strumpkalender

Den senaste månaden har maken haft sönder flera par strumpor i veckan så jag kände att han kunde behöva en påfyllning i garderoben. Igår tog jag tag i saken och inhandlade 21 par (de tre sista får jag ta en annan dag) olika strumpor, slog in dem som karameller, numrerade och hängde upp dem på köksväggen.
Precis när jag hängde upp den sista karamellen kom maken hem från repan. Han tittade glatt och förvånat på kalendern och sa på skämt "Åh, 24 par strumpor!". Jag hade hoppats det skulle dröja tills han öppnat första paketet innan han listade ut att det var strumpor i alla, men men...
Han vet ju i alla fall inte hur de ser ut ;) Jag letade efter lite skojiga färger och mönster men det var inte lätt att hitta i storlek 46-47. Någon som har tips så tar jag gärna emot! Har ju tre karameller kvar att fylla.
I helgen gjorde vi lite adventsfint här hemma. Pelargonerna blommar fortfarande på den inglasade balkongen så de får vara kvar ett tag till och nu har de fått sällskap av stjärnljusslingorna. Mysigt att lysa upp lite i novembermörkret :)

6 kommentarer:

Jane Larsson sa...

Hihihi vilken härlig idé :)

allram/ Jenni sa...

Kulig ide´.

Mya sa...

jättekul kalender tycker jag ;)
tror det finns ngn webshop som heter happy socks. vi köpte daniels bröllopsstrumpor därifrån. sök på färgglada strumpor eller nått :)
kram

Lillnea sa...

Kul att ni gillar min knasiga idé ;)

Tack för tipset Mya!! Jag har kikat på happy socks (de finns i en butik här i stan oxå) och gillar dem verkligen! Bara priset som är lite saftigt. Men på självaste julafton blir det nog ett par därifrån :)

AnnaB sa...

Ha ha... vilken fantastisk idé! Underbart!

Cath. sa...

Härlig idé! Kanske nåt för mina tonårspojkar till nästa år som egentligen har vuxit ur kalendrar med saker i men som sliter strumpor som bara den!
Kram till dig. Hoppas du mår bra. Önskar dig en god fortsättning och ett gott 2012!