lördag 31 maj 2008

Chatterbox-scrap

Jag ska försöka bli lite bättre på att lägga in mitt scrap här i bloggen. Här kommer i alla fall två sidor jag gjort, mestadels med papper från Chatterbox.När vi var i Nicaragua lyckades pappa fånga en kolibri på bild och den måste såklart scrappas :) Inspirerades av Marie att skrynkla pappret och trycka linjer med hjälp av wellpapp. Har markerat den pyttelilla fågeln med rosa droppar så att man inte ska missa den :P Annars är jag mest nöjd med titeln.

Denna sidan har jag gjort med helt underbara papper från Chatterbox serie Botanico. Jag utgick från en av fredagsskisserna på ScrapAddicteds blogg. För att framhäva det vackra mönstret i bakgrundspappret har jag fyllt i ett av träden med guldpenna. De gröna och blå papperna har samma mönster så jag roade mig med att pussla ihop dem. Bakom fotot har jag gömt en lapp med lite text om Loves finmotorik och hur han under en lång stund av picknicken roade sig med att sätta i sugröret i drickaboxen, gång efter gång. Att lära sig gå är han inte lika intresserad av...

Jag somnade efter middagen ikväll och sov några timmar så nu är jag helt pigg. Tur det är helg. Och imorgon ska jag och pojken ha en riktig mysdag, två år tillsammans är väl värt att fira :)

Ha en riktigt härlig helg!

Inga kommentarer: