onsdag 1 april 2009

April April!

Jaha, så var det april och idag har det verkligen varit vår i luften. Har spenderat dagen med Sarah, vi åt chokladfondue (mums!) och kollade film. Tänkte visa ett par av sakerna jag gjorde på maran i helgen.En utmaning var att man skulle använda denna filur som Nina ritat. Jag färglade den med Promarkers, gav honom rörliga ögon och satte honom på ett kort. Jag älskar verkligen färg - ju mer desto bättre. Och vet ni vad? Jag vann denna tävlingen och fick ett helt gäng fina Promarkers med mig hem :)
Den här layouten gjorde jag efter en skiss som Linda ritat. När det var dags att åka hem kom jag på att den ju ska in i mitt Nicaragua-album som är i letter size. Så nu ska jag bara fundera ut hur jag smartast ändrar formatet och ändå får med den rosa kanten...
Och så till sist ett kort jag skickade till morfar som fyller år idag. Tror jag gjorde det i vintras men tyckte det kunde passa att användas nu :)

Hög tid att uppsöka sängen, imorgon ska det påskpysslas :D

3 kommentarer:

Marie - Med mina händer... sa...

Haha, den där galenpannan på översta kortet är ju bara SÅ bäst. Förstår att du vann - kortet är i en klass för sig! Nina borde göra en stämpel av galentussen.
Kul att ha sett alserna i verkligheten för de är ännu finare då.

Japp, påskpyssel står på schemat i morgon! :-D

Anonym sa...

Jäteifnt kort och lo!! Sköna färger :D och nu e jag ÄNNU mer sugen på träff ;) det är så roligt att få inspirerar av alla andra och dela med sig av idéer och prata under tiden man pyssler. Ha en skön kväll! Johanna

Gunilla|uniquelyme sa...

Men vad det du som gjort det sjukt coolaste kortet jag sett på länge!! (såg det hos LottaRos). I löööv it.