måndag 21 juli 2008

Sötungar och drakregn

I lördags var vi hos Andreas bror och hans familj. Ellinor som är sex år önskade sig och fick pysselgrejer av oss i julklapp och nu vill hon såklart pyssla varje gång vi ses :D Igår ville lillebrorsan Linus också vara med och han konstaterade efter en stund att han skulle önska sig egna pysselgrejer när han fyller år. Vet inte var de har fått såna idéer från ;) I alla fall - här är deras fina alster från i lördags som jag fick med mig hem. Nu hänger den här på väggen. Visst är den jättesöt?!?

Vi hann med annat än att pyssla också. Eftersom det var så blåsigt tyckte vi att det var läge att prova draken som de fick av oss förra sommaren. Den var dock lite svår att styra för barnen så det var nog vi vuxna som hade roligast... Efter en stund så började det ösregna och fast att vi rusade in blev vi genomblöta. Men sen var det uppehåll länge och efter maten bestämde vi oss för att gå ut och flyga lite mer drake. Då blåste det inte lika mycket längre så vi fick gå längre bort till ett bra drakflygarställe. Precis när vi kom fram dit så började det förstås ösregna igen och det dröjde inte många minuter förrän vi var blöta inpå bara skinnet. Men kul var det :)

Mitt foto och redigeringsintresse har fått en ny skjuts de senaste dagarna och idag har jag fotograferat texturer för att använda när jag redigerar bilder. Tänkte visa ett smakprov.
Fotot tog Andreas på mig tidigare i våras. Jag har lagt till två olika texturer och en ram för att ge det en lite ruffare känsla. Jag hade nästan glömt hur kul det var att leka med foton. Tänk så många roliga intressen jag har :D

Hoppas ni har haft en fin start på veckan!!

3 kommentarer:

Marie - Med mina händer... sa...

Wow! Du är ju bra på allt som du tar dig för! Fotot blev jätteläckert!
Visst är det kul att skapa med barn? De är så spontana och oberäkneliga. :-) Jag har mycket att lära av Agnes.

Vilken härlig drakflygning!!! Jag skrattade gott åt hur du berättade - vilket äventyr.
Robert hade lovat att bygga en drake med barnen, han köpte material på bygghandeln här i byn och skred till verket i måndags. Draken blev så stor och tung så om den störtat hade den väl tagit död på våra barn... Som sagt - mest för de vuxna. :-)

Kikade in för att meddela att jag mår mycket bättre i dag och du behöver inte vara orolig (om du nu var det) inför lördag. Längtar!

Ha en bra vecka!

Marie - Med mina händer... sa...

Kom på att jag måste berömma dig för rubriken på inlägget. :-) Man blir nyfiken och glad.
Vi pratade ju någon gång om att det var så svårt att komma på vad man ska skriva där. Detta var i mina ögon en fullträff! :-)

Hoppas det är bra med dig!

Lillnea sa...

Tack Marie! Längtar också till på lördag, ska bli jättekul :) Hade varit kul att se en bild på denna hemmasnickrade draken också :P När det gäller rubriken så bestämde jag mig för att hålla fast vid min första tanke istället för att censurera bort den för att den var för tråkig, fjantig, konstig eller något annat. Som jag brukar göra. Ska försöka fortsätta så :)