söndag 30 augusti 2009

Möhippa med pysselträffskaraktär

Vi var båda ganska säkra på att "komma undan". Men vid kvart i fem ringde det på dörren och lägenheten invaderades av ett stort killgäng. Där började Andreas långa och ganska hårda natt som jag än så länge vet ganska lite om. Han sover ju fortfarande gott :)

Några minuter senare ringer det på dörren igen och jag öppnar för Therése som ska komma och hjälpa mig med bröllopsförberedelser. Gissa om jag blev förvånad när det inte bara var Therése som stod där utanför utan även Marie. Jag fick reda på att vi skulle ut och att allt jag behövde ta med var mina nycklar. Vi började med att gå till min favorit thai-restaurang. På vägen dit stötte vi på några mer klassiska möhippesällskap och jag var väldigt tacksam för den milda behandling jag utsattes för :D Maten tog vi med oss till Theréses lägenhet där resten av kvällen spenderades. När vi ätit fick jag till uppgift att göra en tavla med kärlekstema. Båda tjejerna dukade upp massor med fina pysselgrejer så det var bara att välja och vraka och det blev två tavlor istället för en. Framåt kvällen tog vi fram pärondrycken med ciderkaraktär och festade loss vid pysselbordet :P Vid ett-tiden var jag hemma, supernöjd efter en mysig kväll med två goa vänner. Tack så jättemycket tjejer - det var verkligen uppskattat!!

Nu ska jag sanera köksbordet efter grabbarnas svensex-start som verkar ha bestått av lite starkare drycker än vår pärondryck med ciderkaraktär. Sen blir det frukost och så får jag väl fortsätta förberedelserna där jag slutade igår.

Ha en bra söndag allihopa och tack igen tjejer!! Så glad att ha er som vänner :)

1 kommentar:

Marie - Med mina händer... sa...

Åh, du är ju för rar! Det är ju vi som har turen att ha dig som vän. Och superbra smak på vänner har du också - kul att träffa Therése. ;-)
Hoppas Andreas hämtat sig nu. Min huvudvärk har släppt.