lördag 30 januari 2010

Mer färg i köket :)

Första gardinen i lägenheten är uppe! Snällaste Marie lånade ut både symaskin och en hjälpande hand i onsdags så nu har vi gardiner till alla rum. Bara gardinstänger som ska införskaffas...Jag vill gärna få in lite mer färg i vårt svart-vita kök så jag valde ett härligt vårigt gult tyg med blommor till gardinen. Det finns i flera olika färger och jag har lite funderingar på att sy stolsdynor med samma mönster men i andra färger. Får se om det blir mer än funderingar...
Och så har klockan fått sällskap av tre tavlor med färgglada scrapbookingpapper. (Nej, det är inte meningen att den i mitten ska hänga högre - jag är bara inte så händig av mig :P)
Till nyår gjorde jag några vimpel-girlanger av spillpapper och eftersom jag blir så glad av alla färger får de sitta kvar ett tag till :)
Annars händer det väl inte så mycket här. Jag virkar och virkar och virkar. Just nu har jag dille på att göra babygrejer! Och nej, jag är inte gravid. Men jag vet andra som är :D

Inga kommentarer: