lördag 1 maj 2010

Hand i hand

Här kommer första layouten jag gjort till Cocoa Daisys crop. Utmaningen var att man skulle ha med ruffles eller frills. Jag valde att göra en ram och en bård med hjälp av tyg och tyll från min bröllopsklänning (jag har inte klippt sönder den utan det är tyg som blev över när de sydde upp den). De små blommorna har jag gjort med hjälp av den här beskrivningen. Det var ganska pilligt att göra dem så små men jag tycker de blev väldigt söta :)
Bokstäverna i titeln har jag målat och sen limmat direkt på fotot.
Till sist en liten närbild på tyll- och hjärtbården.
Hoppas ni hade en fin valborg :) Vi åt gott och hade trevligt med vänner, faktiskt så trevligt att vi helt missade brasan... Plötsligt var klockan elva och då var det ju lite sent att ge sig ut.

1 kommentar:

Anonym sa...

for et håndarbeid!! det ligger mye jobb bak denne LO'en, og jeg syns detaljene ble utrolig flotte! likte også hvordan mønsterpapirene følger landskapet i bildet :-) Du er så flink!