torsdag 1 januari 2009

Gott Nytt År!

Hoppas ni alla hade en härlig nyårsafton! Vi firade lugnt med goda vänner, god mat och mys. Helt i min smak :)

Förra nyårsafton tog jag den här bilden, på en ranch utanför La Palma i Nicaragua. Känns som om det var längre sen, det är så mycket som hänt under året som gått.

I mitten av januari kom jag hem till Sverige och min väldigt saknade pojke igen. Men även till arbetslöshet, möten på arbetsförmedlingen och en ganska grå vardag.

I februari startade jag denna bloggen och just nu skriver jag mitt hundrade inlägg.

I mars fick jag praktik hos Jane och MarieScrapAddicted. Det förändrade allt. Plötsligt fick jag känna mig uppskattad, att jag gjorde någon nytta och fick en bättre rytm på vardagen.

Sommaren var ganska lugn. En liten semester i sommarstugan och små dagsutflykter var vad vi hittade på.

I slutet av augusti började jag på landskapsarkitektsutbildningen på SLU i Alnarp. Kände ganska snabbt att det inte var något för mig men försökte i två månader innan jag hoppade av. Det mest positiva från den perioden är att jag träffade några goa tjejer som jag fortfarande umgås med.

Hösten har varit lite upp och ner. Det bästa är att jag har fått jobba en del. Mest i butiken :) Och att jag haft tid, ork och lust att arbeta med en idé som jag hoppas ska bli verklighet i början av detta året.

En annan sak jag ser fram emot under 2009 är förstås bröllopet som väntar till hösten :)

Avslutar mitt hundrade blogginlägg med att tacka för alla besök och kommentarer - det är verkligen uppskattat! Önskar er alla ett underbart 2009!!

1 kommentar:

Susanne H / snuffehar sa...

Tack för kommentarerna hos mig. Det är alltid så roligt att se nya ansikten titta in. :o)
Så fina foton du tar och vilka snygga layouter längre ner i bloggen! Hit kommer jag gärna igen.
Gott nytt år!