tisdag 6 januari 2009

Äta bör man...

Detta pysslade jag med igår. Ett litet blädderblock med en sida för varje vecka 2009. Tanken är att den ska hjälpa oss planera matlagningen veckovis. Så att man slipper springa till affären varje dag och så att det inte blir så att frågan om vad man ska äta ikväll dyker upp först när magen skriker av hunger.

Jag får erkänna att jag tycker matlagning är något av det tråkigaste som finns. Hade jag fått välja hade jag ätit mackor och druckit mjölk hela dagarna. Som sambon säger "Vissa äter för att leva, andra lever för att äta". Jag hör utan tvekan till den första kategorin medan han hör till den andra.

Hur som helst, under de perioder vi lyckats hålla igång en veckoplanering har det känts mycket enklare och nu är jag beredd att satsa!

3 kommentarer:

Marie - Med mina händer... sa...

Jag anmäler mig till din kategori, tveklöst! Det finns ju så mycket annan kul att fylla livet med än matlagning och mat.

Jättefint matschema! Läckra färger och så snyggt du stämplat! 52 veckor! «häpnar» Lycka till med matplaneringen.

Kram, Marie

Anonym sa...

Jag tillhör din blivande mans skara! Michael likaså! Mat är underbart och trevligt! Dock håller jag med om att lagandet kan vara trist - man måste ju göra det så OFTA :-) Underbar meny-bok! LOVE it!

fialoppan sa...

Å så läckert! Det är så smart att planera!