tisdag 7 oktober 2008

En bra dag efter en märklig vecka

Idag är en bra dag, jag känner det i hela kroppen. Solen skiner, jag ska plugga hemifrån i min egen takt och dessutom ge mig tid att pyssla lite.

Veckan som gått har varit väldigt märklig. Den började förra tisdagen med ett hemskt besked tidigt på morgonen, fortsatte med pluggstress, läkarbesök, dubblerad medicinering och en misslyckad omtenta. På fredagen var jag helt slut men lyckades ta mig genom en tre timmars utomhus-redovisning i skolans park. När jag vaknade på lördagen kände jag mig plötsligt full av energi. Städade till och med rummet innan T och jag började vårt kortpysslarmaraton. Så kul att ha någon att pyssla tillsammans med och så kul att det äntligen blev av. Jag fick ihop sex kort och T säkert dubbelt så många, innan vi fick se oss besegrade av tröttheten vid ett på natten. Här kan du se två av korten jag fick ihop, de andra kommer senare :) Biljetterna har jag gjort med hjälp av Mirabylls mall och beskrivning.På söndagen var energin som bortblåst, precis som det fina vädret, men jag gick upp tidigt och gav mig ut i höstrusket. Åkte till min söta prins för att fira hans första födelsedag. Efter god mat, tårta och en hel del bus var det dags att ta tåget till nästa kalas för att fira svärfars födelsedag. Vi kom hem hyfsat tidigt men jag var fylld av ångest för måndagens kursstart. På något sätt tog jag mig ändå till skolan och var på Borgeby slott hela dagen. Hemma igen slängde jag mig på sängen, åt ett helt Toblerone och somnade. Tur för mig att jag har A, han handlade och fixade mat. Det gav lite ny energi som användes till att börja på en skriftlig uppgift som ska lämnas in imorgon. Den ska jag försöka göra färdigt nu så att jag kan ägna en del tid åt de där träden och buskarna som förföljer mig.

Oj - om du orkat läsa ända hit är jag verkligen imponerad! Blir en hel del svammel efter en märklig vecka utan ork att blogga...

Ha en underbar dag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jättefina kort! Du är verkligen duktig du, Linnea. Har ögon för färg och form. Det syns att du tycker att det är roligt. Bra med bra dagar. Man ska bara försöka omfamna dem så fort de kommer, och klarma sig fast lite grann.
Höstlöv runt fötterna och varm choklad i prickig kopp.