tisdag 26 maj 2009

Välblandat

Nu har det nästan gått en vecka sen sist. Tyvärr kan jag delvis skylla på min dator som strular. Jag hör till dem som tycker att datorer bara ska funka. Punkt. Men här kommer i alla fall ett blandat inlägg.Först ett gladarmband som jag gjort till mig själv i mina favoritfärger. Man kan vända på det så att det blir antingen rosa eller gult eller både och. Har gjort likadant som på det här armbandet, men använt mönstrade papper istället för foton.

Marie tipsade mig om denna glada, gula, prickiga vaxduken från Stoff & Stil. Passar perfekt på pysselbordet - man får energi av den och så inbillar jag mig att jag kanske kommer hålla bordsytan renare nu när den är så fin :P
Andreas fick en liten apelsinplanta av sin bror när han fyllde år. Några av apelsinerna sitter fortfarande kvar och den har börjat blomma jättemycket. Jag har försökt att pollinera med en pensel. Får väl se om det hjälper... Hade varit kul med nya små apelsiner.

Annars är jag mitt uppe i en vecka med tre jobbiga grejer så mycket av min energi går åt till det. Idag har varit en pausdag och jag sov nästan tolv timmar i natt. Galet att jag lägger så mycket energi på att oroa mig, men jag jobbar på det. Förhoppningsvis ska det ändå inte dröja så länge till nästa inlägg för det pysslas en del här :)

Hoppas ni har en bra vecka!

1 kommentar:

Marie - Med mina händer... sa...

Ditt armband är ju en riktig glädjespridare! Härligt med prickarna också, de passar så bra till det runda armbandet.
Och ditt pysselbord! Görsketaläckert med vaxduken. Plus att det är praktiskt! Bara det, liksom.

Hoppas onsdagen och torsdagen inte blir så jobbiga som du tror och att datorn samarbetar med dig i fortsättningen!

Hejdå vikarierande humla! :-D

Kram, Marie