fredag 19 september 2008

2x5 = jättenöjd Linnea

Det har verkligen varit en händelserik vecka. I onsdags hade jag tenta på perenner och utplanteringsväxter och otroligt nog fick jag femma på båda. Firade med en kladdkaka på kvällen men nu är det full satsning inför nästa veckas lignostenta som gäller... 172 träd och buskar. Varje kväll har jag ändå tagit mig lite tid att scrappa för jag har känt mig så inspirerad. Visar två resultat idag. Först en LO med min siffer- och bokstavsglada kusindotter och ett helhärligt citat från henne: "Mamma, du får inte ge mig så svåra tal där jag behöver 11 fingrar!". Den har jag gjort efter Maries fina skiss på Veckans Skiss.

It has been a very busy week. Wednesday I had a test about flowers and I passed. I celebrated it with a chocolate cake and now I'm preparing for next weeks test about trees. Every evening I've spent some time scrapbooking because I've been so inspired. I show you two LO's from this week. First one about my cousins daughter and a cute quotation. She is interested in numbers and her mother asked "How much is 4+7?" After a little while she answered "Mum, you can't ask me such difficult questions where I need 11 fingers!"

Och så en LO till mitt Nicaragua-album. Den handlar om hur jag upplevde de första dagarna där. Kaos! Men sen blev det bara bättre och bättre :) Även den är gjord efter en av Maries skisser, fredagsskissen på ScrapAddicted.

And this is a LO for my Nicaragua album. It's about how chaotic everything was to me the first days. But it got better and better every day :)
Nu ska jag scrappa lite till och sen är det dags att sova så att jag är laddad inför matchen imorgon. Rögle har premiär i sin nya arena och möter Färjestad. Ska bli hur kul som helst! Poängtappet igår kändes tungt med tanke på hur bra det började men det är bara att ta nya tag :D

Now I will do some more scrapbooking and then it's time for me to sleep. Tomorrow I'm going to Ängelholm to watch my favourite hockey team Rögle play their first game in the new arena. I'm very much looking forward to it!

Ha en underbar helg!

Inga kommentarer: