söndag 14 september 2008

Blablabla

Först en LO som jag gjorde till förra veckans fredagsskiss på ScrapAddicted. Det var hur kul som helst att stänka färg :D
Den handlar om att jag måste lära mig massor med växters vetenskapliga namn till ett par tentor nu i veckorna som kommer. Vilket känns ganska orealistiskt. Men jag försöker i alla fall så gott jag kan och för att underlätta har jag gjort om några spelkort till pluggkort. På ena sidan har jag klistrat ett foto av växten och på baksidan namnet och sen är det bara till att öva och öva.Så här ser korten ut...

This LO is about school. I'm supposed to learn lots of names (of flowers and trees) in latin. I'm not sure I can do it but at least I try my best. I've made same cards with a picture of the flower on one side and the name on the other side. This is what they look like...
Igår var det ju kalas för syskonen. Det var jättemysigt och nästan hela släkten var där, jag bara njöt :) Idag har jag haft en hemmadag; pluggat, börjat på en LO, ätit pizza och spelat TV-spel. Imorgon är det skola igen - kan tyvärr inte påstå att jag längtar...

Yesterday we were celebrating my siblings birthdays. I had a very good time, meeting most of the family. Today I've only been at home, studying, started on a new LO, eaten pizza and played TV-games. Tomorrow it's a schoolday again - I wish I could say I look forward to go there...

Inga kommentarer: