måndag 23 februari 2009

Skånetrafiken i skamvrån

Dagens bild. I skamvrån bredvid en stor klocka väljer jag att placera Skånetrafiken idag. Jag börjar morgonen med att betala en dryg tusenlapp för ett månadskort till tågen och bussarna. Fortsätter vidare till spåret där mitt tåg ska gå. Väntar, väntar och väntar. Tåget kommer jag kliver på och vi åker i snigelfart till Lund. Sen går det lite fortare men vi är redan så sena att jag missat bussen. Väntar drygt 1½ timme i Eslöv på nästa buss. Kallt och ruggigt även inne på stationen. Tar en liten promenad och får se detta skämt: en Skånetrafiken-skylt på samma stolpe som en klocka.

Dagen fortsatte mycket bättre hos mina favoriter i Löberöd. Och fem glädjor ska jag väl kunna skrapa ihop :P
+ Träffade Marie och Jane :D
+ Syrrans härliga kommentar!
+ Att jag är nästan helt färdig med minialbumet.
+ Slapptimmen framför tv'n som bjöd på många skratt.
+ Jag klarade att fläta håret i morse trots min onda nacke/axel.

Hur har din vecka börjat? Bra hoppas jag!

Inga kommentarer: